Help mee om Rico’s werk voort te zetten.

Volg ons!

Terug naar Siem Reap.

Zoals gezegd, de 31 jan. stond de taxi om 8.30 uur voor de Hotelschool in Sihanouckville. De reis zou ongeveer 8 uur kunnen duren. Oke, dat is dan maar zo, hierop waren we voorbereid. De chauffeur sprak ook een beetje Engels, dus dat was wel even makkelijk. Ook voor het internet onderweg kon hij zorgen, zodat we met Sreyrath contact konden houden voor het geval het nodig mocht zijn. Hij stopte keurig voor de lunchpauze en vroeg onderweg ook nog of hij nog eens moest stoppen voor een toilletbezoek. Het was een keurige jongeman. Om ca 15.30 uur kwamen we aan bij ons hotel dat Sreyrath voor ons gereseveerd had. Het Central Suite Residence hotel. Omdat we onderweg met haar in contact konden blijven, wist ze wanneer we er waren, toen we uit de taxi stapte, hoorden we achter ons: “Hello Mam, Hello Dad.” Wat ontzettend leuk om haar weer te zien. Omdat zij ook in dit hotel gewerkt had, was een hele hartelijke begroeting, het gewoon heel gemoedelijk. Nadat alles was geregeld en we onze kamer hadden gezien, zei ze dat ze nog weer een heerlijke masage voor ons geregeld had in de spa waar zij werktte. Heerlijk na zo*n lange rit. Echt genieten!!! Daarna hebben we heerlijk samen gegeten en ging zij weer terug naar de spa, omdat ze nog moest werken. Ze vertelde ons dat er hier ook een Pagoda was, een soort van Killing Fileds en dit met ons wilde bezoeken. Dit gaan we donderdag doen. Zij was er om 8.30 uur om met ons te ontbijten. Ze had een tuk tuk geregeld die ons naar de Pagoda zou brengen waar nog veel over de tijd van Pol Pot en de verschrikkelijke dingen te zien zijn. Het is niet zo groot als in Phnom Penh, maar net zo vreselijk om te zien, wat er gebeurd is in die tijd, hoe de mensen geleden hebben onder dit regiem. Na afloop heeft ze ons het paleis laten zien. Wat een prachtig gebouw. Helaas konden we niet naar binnen. Voor het paleis stond een boeddha beeld in een tempeltje waar heel veel mensen wierrook stokjes branden en dan een wens doen. Dit hebben Henk en ik ook gedaan. Wat onze wens was, is niet zo moeilijk te raden. Daarna hebben we een site seing gehad door Siem Reap. Hier kun je zien dat het heel erg toeristisch is. Veel Europese mensen wandelen of rijden in een tuk tuk hier rond. Wat een ontzettende grote stad. Oke, nog drie dagen en dan zit ons avontuur er weer op.