Help mee om Rico’s werk voort te zetten.

Volg ons!

Onze derde reis naar Cambodja

Maandag 2 januari 2023

Omdat wij geen ervaren vliegers zijn en we veel hoorden van lange rijen op schiphol, hadden we besloten om maar tijdig op schiphol te zijn, zodat we in alle rust in konden checken en de koffers alvast kwijt waren. Vera heeft onsweggebracht en na nog even een kop koffie gedronken te hebben bij Vera zijn we ongeveer om 15.00uur vertrokken uit Dronten. Dit ging allemaal voorspoedig en zonder files, waren we een goed uurtje later in Amsterdam. We konden zo doorlopen om in te checken en hadden twee personen voor ons. Zo, dat hadden we gefikst. toen wena het inchecken even stonden te overleggen wat we gingen doen, kwam er een medewerkster van de luchthaven naar ons toe en vroeg of ze ons kon helpen misschien. we vertelden dat we ons afvroegen of er na de douane nog gelegenheid was om iets te kopen of te eten. Ze was niks nieuwsgierig en vroeg waar we naar toe gingen. (ze had natuurlijk welgezien dat we niet meer van de jongsten waren en uut Oosten kwamen) we vertelden dat we naar Cambodja gingen voor ons goede doel. Dit vond ze toch reuze interresant. Maar wel een leuk mens. Ze vertelde ons dat we gewoon door de douane konden gaan en dan allee gelegenheid hadden voor alle wat we nog wilden. Ook bij de douane, twee mensen voor ons….en klaar. Huppetee, wat kon onsnu nog gebeuren. het enige wat er nog mis kon gaan was dat de piloot zich zou verslapen. De wachthal liep lanzaam vol en rond half negen gingen we aan boord. uiteindelijk zat het vliegtuig vol, 300 personen en vertrokken we om tien over negen. Misschien had de piloot zich toch verslapen, dit zullen we nooit weten. De vlucht ging voorsoedig en relaxed. We vlogen de nacht in en op 3 januari rond twee uur lokale tijd landen we in Bangkok. Ook daar moesten we weer even wachten en om 17.15 uur werden op de bus gezet en naar het vliegtuig gereden. Het was een propeller vliegtuig. Maar oke, ook deze hoefden we niet te duwen en vloog ons keurig naar Siem Reap waar we om ongeveer 19.00 uur ariveerden. We zouden worden opgehaald door een taxi van het hotel, maar dat bleek een misverstand te zijn. We hebben zelf een taxi kunnen nemen. en hadden voor een nacht een prachtig hotel. We hadden afgesproken met Sreyrath, dat zodra we in het hotel waren we haar zouden bellen. En tien minuutjes later kwam ze aan rennen. Gweldig om haar weer te zien. Toen uiteindelijk het personeel begon om de tafels voor de andere dag te dekken, beseften we dat we maar beter afscheid konden nemen en even naar bed te gaan. Samen met haar zouden we de andere morgen ontbijten. We hebben nog  heel veel tijd om te praten.

Foto´s moeten jullie even tegoed houden. we plaatsen wel enkelen op facebook.